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[AWS]/AWS SAA EXAMTOPICS

[AWS][SAA][EXAMTOPICS] Question 186

by METAVERSE STORY 2022. 7. 1.
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A mobile gaming startup uses Amazon EC2 instances to host application servers. Every 15 minutes, the servers get updates from players. The mobile game generates a JSON object containing the game's progress since the last update and delivers it to an Application Load Balancer. As the mobile game is played, it loses game updates. The business intends to develop a long-lasting method for older devices to get updates.

What should a solution architect propose for system decoupling?

  • A. Use Amazon Kinesis Data Streams to capture the data and store the JSON object in Amazon S3.
  • B. Use Amazon Kinesis Data Firehose to capture the data and store the JSON object in Amazon S3.
  • C. Use Amazon Simple Queue Service (Amazon SQS) FIFO queues to capture the data and EC2 instances to process the messages in the queue.
  • D. Use Amazon Simple Notification Service (Amazon SNS) to capture the data and EC2 instances to process the messages sent to the Application Load Balancer.

 

한글 번역

모바일 게임 스타트업은 Amazon EC2 인스턴스를 사용하여 애플리케이션 서버를 호스팅합니다. 15분마다 서버는 플레이어로부터 업데이트를 받습니다. 모바일 게임은 마지막 업데이트 이후 게임의 진행 상황을 포함하는 JSON 객체를 생성하고 이를 Application Load Balancer에 전달합니다. 모바일 게임을 플레이하면 게임 업데이트가 손실됩니다. 이 회사는 오래된 장치가 업데이트를 받을 수 있는 오래 지속되는 방법을 개발할 계획입니다.

솔루션 설계자는 시스템 디커플링을 위해 무엇을 제안해야 합니까?

  • A. Amazon Kinesis Data Streams를 사용하여 데이터를 캡처하고 Amazon S3에 JSON 객체를 저장합니다.
  • B. Amazon Kinesis Data Firehose를 사용하여 데이터를 캡처하고 Amazon S3에 JSON 객체를 저장합니다.
  • C. Amazon Simple Queue Service(Amazon SQS) FIFO 대기열을 사용하여 데이터를 캡처하고 EC2 인스턴스를 사용하여 대기열의 메시지를 처리합니다.
  • D. Amazon Simple Notification Service(Amazon SNS)를 사용하여 데이터를 캡처하고 EC2 인스턴스를 사용하여 Application Load Balancer로 전송된 메시지를 처리합니다.

 

 

 

 

정답

  • C. Use Amazon Simple Queue Service (Amazon SQS) FIFO queues to capture the data and EC2 instances to process the messages in the queue.

 

해설

디커플링과 관련된 서비스는 

-ELB: 서버간 조절과 연계를 ELB기점으로 하여 디커플링 실현

- SQS: 큐잉을 이용한 통신으로 인스턴스간 연계

-SNS: 어플리케이션간 통신으로 인스턴스간 연계를 실현

-Lambda: 인스턴스가 아닌 람다에 의한 트리거 처리로 연계

서버는 15분마다 플레이어로부터 업데이트를 받기 때문에 순차적인 FIFO 방식이 맞다. 

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